Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu’nda yönetmeliğe aykırı şekilde öğretmen ve şube seçimi yapıldığı iddiası, yönetmeliklere uyulmaması,eğitimde eşitlik ve şeffaflık ilkeleri açısından önemli bir tartışmayı da beraberinde getirdi.

 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) yönetmeliğine göre, 1. ve 5. sınıf düzeylerindeki öğrencilerin şube ve öğretmen atamalarının kura yöntemi ile e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi gerekirken, bazı velilerin talepleri doğrultusunda bu sürecin değiştirildiği iddia edildi.
 Velilerin isteklerine göre düzenlemelerin yapıldığı yönündeki söylentiler, kanunları, yönetmelikleri, eğitimde fırsat eşitliği ve adalet ilkelerini ihlal eden bir durum olarak öne çıkabiliyor.


Sistemdeki herhangi bir açık yoluyla belirli öğrenci gruplarının avantaj elde etmesi ihtimali, hem veliler hem de öğrenciler için büyük bir adaletsizliğin göstergesi olarak tanımlanabilir.

Öte yandan, okul müdürü Ahmet Faruk Çiftçi'nin  iddiaları reddetmesi ve atamaların Bakanlık tarafından yapıldığını belirtmesi, duruma dair resmi bir açıklama olsa dahi velilerin, ilgili makamlara şikayette bulunacaklarını kaydetmeleri, yeterli güvenin sağlanamadığının başka bir boyutunu gösteriyor...


Özellikle, tepki gösteren velilerin okul müdürüyle görüşme taleplerine karşılık randevu alınması gerektiğinin belirtilmesi, iletişim eksikliği ve şeffaflık konusundaki eleştirilerin daha da artmasına neden olan durumlar arasında... Velilerin taleplerine bu şekilde karşılık verilmesi, okul yönetiminin süreci yönetme biçimi hakkında olumsuz bir algı oluşturabiliyor...
Bu tür iddialar, eğitim sisteminde güven bunalımı yaratabilecek potansiyele sahip...Söz konusu durum, okul yönetiminin ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın süreçlerini ne derece şeffaf bir şekilde yürüttüğü konusunda soru işaretleri doğmasına neden olabiliyor.

Eğer iddialar gerçeği yansıtmıyorsa, velilerle daha açık bir iletişim kurularak, bu tür yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için süreçler daha şeffaf hale getirilebilir.

Yönetmeliğe aykırı bir durum söz konusuysa bu durumun telafi edilmesi ve sorumluların hesap vermesi önemli...Her ne kadar, kanunlara yönetmeliklere uymamak, hesap vermemek,sıradanlaştırılıp, normal görülmeye çalışılsada normalleştirilmemesi gerekiyor....

  Sistemin güvenilirliği ve herkesin aynı standartlar çerçevesinde değerlendirildiği bir eğitim sürecinin olması, ihlaller varsa sorumluların hesap vermesi adalet ve fırsat eşitliği açısından oldukça mühim....